No ei se nyt niin kamala ukkonen ollut kuin mitä pelkäsin. Huomenna tulee lisää, ikävä kyllä.

Minulla on siis nyt kaksi kissaa, Minni Mammuli jaVäinö Vilkas. Väinö on Minnin pentu ja niillä on vain vuoden ikäero. Minni ja Väinö ovat asuneet tällä asuntoalueella koko ikänsä. Ne täyttävät tässä kuussa 13 ja 12 vuotta. Olen ostanut Shebaa ja upouuden raapimispuun niille synttärilahjaksi. Katson käyttävätkö raapimispuuta ja jos käyttävät ostan toisen vielä, niin., että kummallakin on omansa.

Minä olen kissojen kolmas omistaja. Ensin oli nuori pariskunta + lapset, mutta tuli allergia, jolloin lasten isoisä otti kissat hoteisiinsa. Niin kului vuosia. Tunsin kaikki. Kun isoisä alkoi vanheta niin sanoin kerran, että ei hätää otan kissat kotiini ja hoiviini jos isoisälle sattuu jotain. Nyt kissat ovat minulla kolmatta kesää eli ovat tulleet minulle kesällä 2021, jolloin isoisä oli jo joutunut sairaalaan ja pian sen jälkeen kuoli.

Minulla oli silloin myös Paavo- kissa. Nyt Paavon kuolemasta on jo puolitoista vuotta. Ikävä on kova edelleen. Paavo oli hyvin kiltti ja ystävällinen kissa.

Näistä kahdesta Väinö on kulkija ja sillä on aina jokin pieni vamma jossain, mutta tämän kevään Väinö sairasti tosi pahasti ja luulin sen jo menehtyvän. Sitkeä kissa Väinö on ja selvisi. Edellisen kevään Minni-kissa sairasti koko kevään ja sain soitella lääkärille yhtenään, mutta niin vain Minnikin selvisi.

Minni on rauhallinen ja on pysytellyt takapihalla aika hyvin. Minni sai oman kopin viime kesänä ja siellä se viihtyi niin pakkasilla kuin viileilläkin ilmoilla. Kuumalla Minni menee spirea-aidan sisään, siellä on viileetä. Väinöllä taas on oma paikka hiukan kauempana. En ole siellä vielä käynytkään katsomassa millainen paikka se on. Naapuri vaan kertoi, että Väinö kulkee heidän ohi aina nukkumapaikalleen. 

Talvella kisut olivat tietty paljon sisällä, mutta kissanhiekkaa ei ole kulunut kuin ihan eka kesänä. Sen jälkeen tarpeet on tehty ulos kesät talvet. 

Elämäni kolme kovaa koota ovat kissat, kirjat, käsityöt. Näistä lisää toisella kertaa. Kohta katson tv:stä ohjelman nimeltä Castle star-kanavalta.